🔸موتور سیکلت هوندا
(Z50m)
موزه اتومبیل های سلطنتی
گردآورنده : مهدی منظوری
🔹هوندا Z50M اول بود سری Z50 اولین بار در اواخر سال 1966 ساخته شد و برای فروش در سال 1967 به بازارهای اروپا ، استرالیا و کانادا عرضه شد. هزار و حدود اولیه آن همه صادر شد و سپس در دسترس بازار ژاپن قرار گرفت و به یکی از اولین مینی دوچرخه های عملی هوندا تبدیل شد. 🔹 Z50M
کاملاً مجهز به چراغ جلو ، چراغ
عقب ، چراغ ترمز عقب ، بوق و آینه بود و در بیشتر کشورها می توانست برای استفاده در جاده ها ثبت شود.
🔹در ژاپن بیشترین استفاده در جاده ها بود. در کشورهای دیگر کودکان بسیاری از آنها را فقط برای سرگرمی در خارج از جاده استفاده می کردندو قابهای آسیب دیده را پایدار نگه داشته است.
🔸گرچه این دوچرخه ها امروز منقرض نشده اند ، این مینی دوچرخه ها از کم مصرف ترین سری Z50 هستند که در حال کار هستند.
این مدل دارای سه مدل فرعی اساسی است ، چراغ جلو کوچک General Export (GE) ، اگزوز کمتری که به استرالیا انگلیس و کانادا عرضه می شود ، مدل داخلی ژاپن (JDM) ، چراغ جلو کوچک و اگزوز "جعبه ناهار" بالا و 5 اینچی بزرگتر مدل فرانسوی چراغ
جلو با لامپ زرد مجهز شده است.
بیشتر نمونه های اولیه به فرانسه رفته اند و نمونه اولیه اولیه آن با گلگیرهای کروم شده در بروشورهای هوندا آن زمان نشان داده شده است و آخرین تولید سال 1969 بود.