طی فرایندی مدون،رویکردها و نظام مدیریتی مجموعه سعدآباد و نتایج موفقیتهای حاصل شده در سال 1398 توسط گروهی از ارزیابان خبره در دست بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد ، این ارزیابی در راستای "الگوی تعالی سازمانی" انجام و وضعیت سازمان ها را در میزان دستیابی به انتظارات الگوی تعالی سازمانی مشخص نمود بر این اساس و با معرفی "مدل تعالی سازمانی" و "جایزه ملّی تعالی سازمانی" بسیاری از مدیران سازمانهای ایرانی توانسته اند با استقرار این مدل، به چارچوب مناسبی برای اعمال روشهای نوین مدیریتی در سازمان خود دست یابند و نقاط قوت و همچنین زمینههای قابل بهبود خود را بشناسند و در جهت تعریف برنامههای بهبود و اجرای آنها گام بردارند.
خاطر نشان می گردد ،سازمانها و شرکتهای ایرانی می توانند در بخش های مختلف اعم از ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی، در صورت انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی، به اجرا گذاردن برنامههای بهبود و فراهمسازی سایر مقدمات متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی باشند.
یادآور میگردد ،مجموعه سعدآباد نیز به عنوان اولین مجموعه فعال در حوزه میراث فرهنگی- تاریخی و موزه داری در هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت،و پس از ارزیابی های کارشناسی ، موفق به کسب این گواهی ارزشمند گردید.
در پایان ،گواهی مذکور طی مراسم رسمی در کمیته ملی تعالی سازمانی به "دکتر کیا پارسا"، مدیریت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد،اعطاء و از تلاشهای صورت گرفته در جهت بهیود شرایط کیفی و ارتقاء مولفه های مورد نظر این کمیته،تقدیر و تشکر به عمل آمد.
معرفی جایزه ملی تعالی سازمانی
🔸اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی مبتنی بر ارزیابی رویکردها و نظامهای مدیریتی سازمانها و نتایج موفقیتهای آنها توسط گروهی از ارزیابان خبره و بر اساس "الگوی تعالی سازمانی" است که وضعیت سازمان را در میزان دستیابی به انتظارات الگوی تعالی سازمانی مشخص مینمایند.
با معرفی "مدل تعالی سازمانی" و "جایزه ملی تعالی سازمانی" از سال۱۳۸۲ بسیاری از مدیران سازمانهای ایرانی توانسته اند با استقرار مدل، به چارچوب مناسبی برای اعمال روشهای نوین مدیریتی در سازمان خود دست یابند و نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود خود را بشناسند و در جهت تعریف برنامه های بهبود و اجرای آنها گام بردارند.
کلیه سازمانها و شرکتهای ایرانی در بخش های مختلف اعم از ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی، در صورت انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی، به اجرا گذاردن برنامه های بهبود و فراهم سازی سایر مقدمات میتوانند متقاضی جایزه ملی تعالی سازمانی باشند.
اهداف جایزه ملی تعالی سازمانی اهداف جایزه ملی تعالی سازمانی عبارت است از: • ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاهها و سازمانها، • تشویق بنگاهها برای اجرای خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود، • ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات موفق بنگاهها.
حضور فعال سازمانها در فرایند جایزه ملی تعالی سازمانی نشانگر این است که سازمانهای برتر ایرانی قصد دارند تا خود را با دیگر سازمانها مقایسه کنند تا به این ترتیب گامهای بلندتری را در مسیر تعالی برداشته و ضمن افزایش توان رقابتی، بر پایداری سازمان خود افزوده و در تحقق اهداف سازمانی به موفقیتهای بیشتری دست یابند.
این فرصت نیز فراهم آمده است تا سازمانهای ایرانی در کلیه بخش های اقتصادی و زمینه های محتلف فعالیت، در فرآیند جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت کنند و دستاوردهای خود را در استقرار سیستمهای نوین مدیریتی که در چارچوب مدل تعالی سازمانی به اجرا گذاشتهاند، با دیگر سازمانها به مقایسه گذاشته و به این ترتیب در فضای تبادل تجربیات، یافته ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در طول مدت دو سال در جوایز تعالی سازمانی و تعالی صنعت گردشگری که از اعتبار بالایی نزد بنگاه های اقتصادی سازمان های عمومی در سطح ملی برخوردار می باشند به عنوان اولین و تنها بخش موزه داری دولتی کشور در سطح سازمان های بزرگ شرکت نموده و پس از کسب امتیاز خوب توسط ارزیابان و متخصصین ذیربط با توجه به الگوهای نوین بین المللی موفق به دریافت جایزه گردیده است. همچنین در سال ۹۸در و هفدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی و از بین٥٨شرکت و سازمان مختلف سرآمد کشور موفق به دریافت گواهی تعهد به تعالی گشته است این جایزه در راستای سنجش بلوغ تعالی سازمانی و استقرار نظام های نوین مدیریتی با استفاده از الگوهای معتبر در سطح بین المللی می باشد. بی تردید کسب این رتبه افتخار بزرگی است در حوزه میراث فرهنگی- تاریخی و صنعت گردشگری کشور و آینده ای بسیار درخشان در توسعه و پیشرفت این مجموعه بزرگ و ارزشمند را نوید می دهد.
🔹بهاره دادیار
مسئول ارزیابی فرایند تعالی سازمانی در مجموعه سعدآباد