به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سعدآباد؛ جلسه مشترک مدیرکل روابطعمومی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایعدستی با مدیر مجموعه، مسئولین موزهها و رابطین روابطعمومی موزههای مجموعه سعدآباد و با هدف تشریک مساعی در معرفی ظرفیتهای فاخر این مجموعه، در سالن خلیج فارس موزه ظروف سلطنتی، برگزار شد.
در این جلسه مدیر اداره روابطعمومی و امور بینالملل مجموعه سعدآباد، ضمن قدردانی از تلاش تمام همکاران مجموعه و تشکیل گروه مجازی همکاران با عنوان «خانواده بزرگ سعدآباد»،ج با هدف اطلاعرسانی بهتر در سطح مجموعه، به بیان گزارش عملکرد این اداره در حوزههای مختلف پوشش خبری و اطلاع رسانی، شبکههای اجتماعی و برنامهریزی رویدادهای مجموعه پرداخت.
وی افزود؛ هدف از تشکیل این جلسات آشنایی بیشتر مدیران وزارت با مجموعه سعدآباد و ظرفیتهای منحصر بفرد آن در جهت توسعه گردشگری کشور است و این نخستین جلسه از سلسله نشستهای تخصصی در حوزه روابطعمومی میباشد.
در ادامه «حسن میثمی» ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسات مشترک در جهت تشریک مساعی با موزهها اذعان داشت، برند مجموعه سعدآباد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و میبایست به گونهای معرفی شود که در ذهن مخاطب ماندگار باشد و ما در زمینه معرفی و توسعه برند، با سعدآباد همکاری خواهیم داشت.
مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث گفت: روابطعمومی به مثابه نهاد تولید محتواست و از ماموریتهای اصلی آن، شبکهسازی است. در حال حاضر محتوای خام در حوزههای مختلف وزارتخانه و در سطح کشور بسیار تولید میشود ولی در کل شناخت درستی را در ذهن مخاطب ایجاد نمیکند. در صورتی که اگر در کنار تولید محتوای خام، جاذبههای بصری، همراه با روایتگری درست صورت پذیرد، ذهن مخاطب به طور موثر معطوف به موضوع میشود.
وی همچنین افزود: هر چقدر بتوانید رویدادها را به صورت سری و روایت محور برگزار کنید، علاقه مخاطب به پیگیری و دنبال کردن مطالب بیشتر خواهد شد که میتواند در برنامهریزی فرهنگی مجموعه، نقش موثری را ایفا کند.
همچنین 《امین صانعی》 و 《محسن توسلی》، معاونین مرکز روابط عمومی وزارت به بیان نقطه نظرات خود در زمینه بهبود همکاریهای مشترک با روابطعمومی مجموعه پرداختند.
در پایان علوی مدیر مجموعه سعدآباد با تاکید بر پیشنهادات اظهار شده فیمابین در راستای بهبود فرآیند توسعه برند و معرفی مجموعه، به چند نکته اشاره نمود، که باید بیش از پیش به آن توجه نمود؛
1- وسعت و بزرگی مجموعه سعدآباد به عنوان بزرگترین مجموعه میراثی کشور، از نظر وسعت و تنوع ماموریتهای وزارتخانه، زیراکه در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و هنری از ظرفیتهای بسیار خوبی برخوردار است.
2-برخی از موزههای مجموعه سعدآباد از شهرت و اعتبار جهانی برخوردارند که میبایست نسبت به معرفی و تبلیغات برای آنها اقدام موثر صورت گیرد.
3- اختصاص اعتبار برای تولید محتوای مولتی مدیا در جهت معرفی فاخر و هر چه بهتر سعدآباد برای توسعه گردشگری کل کشور که بسیار حائز اهمیت می باشد.
مدیر مجموعه سعدآباد، در انتها با ابراز مراتب سپاس و قدردانی خود و خانواده بزرگ سعدآباد از مدیران و معاونین اداره کل روابطعمومی وزارت، بر ادامه روند اینگونه جلسات جهت همفکری و همافزایی توان اجرایی حوزه روابطعمومی مجموعه تاکید نمود.