تاریخ خبر:چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 10:00
کد خبر:7623
رولزرویس سیلور شادوو /موزه اتومبیل های سلطنتی

رولزرویس سیلور شادوو

 یک ماشین لوکس در اندازه کامل توسط خودروساز بریتانیایی است رولز رویس  اشکال مختلف از سال 1965 تا سال 1980تولید شده است..

 

پژوهشگر: مهدی منظوری

موزه اتومبیل های سلطنتی

بررسی اجمالی:

 

تولید: از سال 1965 الی 1980

تولید شده است: 30057 دستگاه

 ساخت :انگلیس

 

بدنه و شاسی

استایل بدنه

  سالن: 2 درب و 4 درب

کانورتیبل: 2 درب

 

چیدمان:

موتور جلو ، چرخ عقب

 

پیشرانه:

موتور: 8 سیلندر

حجم موتور:  6230 سی سی و 6750 سی سی

انتقال:

هیدراماتیک 4 سرعته اتوماتیک (70–1965 ؛ فقط انگلستان)

3 سرعته THM 400 نوع گیربکس: اتوماتیک

 

وزن " 2108

               

سبک ساخت:

از نظر سبک ، طرح جان پلی وله بلاتچلی فاصله عمده ای با مدل قبلی خود ، ابر نقره ای داشت . بیش از 50٪ ابرهای نقره ای در بازارهای داخلی فروخته شده بود که طبق استانداردهای بیشتر اروپا و بیشتر آمریکای شمالی ، جاده ها باریک و شلوغ بود. [4] سایه جدید 3 1 ⁄ 2  اینچ (8.9 سانتی متر) باریکتر و 7 اینچ (18 سانتی متر) کوتاهتر از ابر نقره ای بود ، اما با این وجود به لطف بسته بندی کارآمدتر که توسط ساخت و ساز واحد امکان پذیر شد ، توانست فضای مسافر و چمدان را افزایش دهد . [4]

از دیگر ویژگی های جدید این خودرو می توان به ترمز دیسکی تعویض درامز ، و تعلیق مستقل عقب به جای طراحی اکسل زنده منسوخ شده مدل های قبلی رولز اشاره کرد.

 

سیستم تعلیق:

یک ویژگی بارز یک سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک فشار قوی دارای مجوز از سیتروئن ، دارای ترمز مدار دوگانه و سیستم تعلیق خود تراز شونده هیدرولیک بود . در ابتدا ، هر دو قسمت جلو و عقب خودرو توسط سیستم تسطیح کنترل می شدند. تسطیح جلو در سال 1969 حذف شد زیرا مشخص شده بود که تسطیح عقب تقریباً همه کارها را انجام می دهد. سیلور شادوو (رولزرویس) با این ترتیب به درجه بالایی از کیفیت سواری دست یافت .

                 

        

تغییرات سیلور شادوو:

در سال 1977 ، با شناخت چندین تغییر عمده ، به ویژه فرمان قفسه ای و دزدکی ، این مدل به سیلور شادوو تغییر نام داد . تغییرات در سیستم تعلیق جلو به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

در خارج ، سپرها از کروم به آلیاژ و لاستیک با شروع سایه های نقره ای سال 1976 تغییر یافتند . این ضربه گیرهای جدید جذب کننده انرژی از سال 1974 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است ، به عنوان پاسخی به سخت گیری استانداردهای ایمنی در آنجا. با این وجود سپرهای اتومبیل هایی که در خارج از آمریکای شمالی فروخته می شوند هنوز کاملا محکم نصب شده و از 2 در (5 سانتی متر) کمتر بیرون زده اند همچنین در حال حاضر در سرتاسر تابلو استاندارد حذف مشبک های کوچکی که در زیر چراغ های جلو نصب شده بود بود. در خارج از آمریکای شمالی ، جایی که تخته های بلند و امثال آن فضای بیشتری از زمین را می طلبید ، دامن جلویی نیز به Silver Shadow و اتومبیل های خواهرش تعبیه شده بود.

در سال 1979 ، 75 اتومبیل Silver Shadow II بطور ویژه برای بزرگداشت 75 سالگرد شرکت با نشانهای قرمز و قرمز اصلی "RR" در جلو و عقب ، پیوند / رنگ نقره ای ، چرم خاکستری با لوله های قرمز ، فرشهای قرمز مایل به قرمز و یک یادبود نقره ای مجهز شدند پلاکارد داخل درب جعبه دستکش. 33 اتومبیل 75 سالگرد برای بازار آمریکای شمالی تعیین و حمل شدند.

رولزرویس ارائه یک مدل منحصر به فرد و شاسی بلند فانتوم 7 را بر اساس سیلور شادوو در نظر گرفت ، اما تولید آن پیگیری نشد و نمونه های اولیه ساخته نشد  در عوض ، نوع شاسی بلند ، حدود 4 اینچ بیشتر برای تأمین فضای اضافی صندلی عقب ، از ماه مه 1969 در ایالات متحده ارائه شد و از اوایل سال 1970 در دسترس مشتریان داخلی قرار گرفت. یک سری آزمایشی 10 تایی اتومبیل های دو محور در سال 1967 ساخته شده و فروخته شده اند ، یکی از آنها به پرنسس مارگارت . برخی از مدل های شاسی بلند دارای یک تقسیم کننده شیشه حریم خصوصی بودند. در خارج از آمریکای شمالی ، اتومبیل های دارای تقسیم دارای یک واحد تهویه مطبوع جداگانه نصب شده در صندوق عقب بودند - قوانین ایمنی آمریکای شمالی این امر را غیرممکن کرده است ، زیرا مخزن بنزین مجبور به جابجایی مجدد می شد. اتومبیل های دارای تقسیم کننده کل سود را در فاصله دو محور از دست دادند. تقسیم کننده شیشه از نظر الکتریکی جمع شد لقب گرفت.