کادیلاک فلیت وود (FLEET WOOD) خودروی است لوکس با سایزی بزرگ که توسط شرکت کادیلاک آمریکا از سال 1947 تا 1996 تولید می گردید.
در ابتدا نام فلیت وود برای 60 اتومبیل مخصوص اولی که پلاک شدند استفاده شد. این خودرو در ابتدای تولید به مدل فلگ شیپ طراحی شد و برای چند دهه به همین صورت ادامه یافت . سرتاسر دوره تولید این اتومبیل همیشه دارای دنده اتوماتیک استاندارد بوده و موتورهای 8 و 6 سیلندر داشته و به مدل های گوناگونی مانند کوپه ، کانور تیبل و سدان ساخته شده و در نهایت فیلت وود لیموزین در سال 1977 ساخته شد .
مدل خط تولید سوم (1976 – 1971 )
کادیلاک فلیت وود بزرگترین خط تولید سوم کادیلاک است و از 1974 تا 1976 ، اتومبیل فلیت وود، اتومبیل در دسترس بود که فاصله بین چرخ ها درمدل فلیت وود دویل به 3300 میلی متر (130 اینچ) افزایش پیدا کرد. یک حلقه ی یدک کش جدید به تولیدهای (1976- 1971) اضافه گردید که باعث شد توانایی بوکسل کردن بیشتری داشته باشد و فاصله بیشتر بین دو چرخ این اتومبیل برای یدک کشی تا وزنKG 3200 ایده آل است .
طراحی جدید بدنه و اتاق این ماشین برای دیگر خودروهای سایز بزرگ GM ، نظیر شورلت کاپریس ، ایمپالا ، بل ایر ، بونویل ، بیوک لسبر، الکترا ، الدوزمبیل (88 – 98 ) ، پونتیاک کاتالینا ، پاریزین، و کادیلاک سدان دویل و کوپه دویل نیز استفاده گردید .
این اتومبیل با قیمت بالای 1200 دلار ، اتاقی با صندلی های مخملی برای چهار مسافر همراه با میز های تحریری که در کنسول های قفل دار که بین صندلی جلو و عقب قرار گرفته اند داشت که در سال 1975 کنسول و میز تحریر عقب حذف گردید تا اتاق پنج نفره شود . همچنین سکوی زیر پایی برای استراحت پا طبق استاندارد های فیلت وود به آن اضافه گردید .
کادیلاک موجود درنمایشگاه دایمی اتومبیل های سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ساخت 1976 می باشد که از مدل خط تولید سوم این خودرو می باشد و در دستگاه پهلوی استفاده تشریفاتی داشته .
مشخصات فنی :
پلت فرم : D-BODY
طرح موتور: FR– 8 سیلندر - کاربراتور
حجم موتور: CC 7800
طرح بدنه : 4 درب اتاق لانگ
دنده : اتوماتیک 4 سرعته
دارای سیستم های ایرکاندیشن ، قفل مرکزی ، شیشه برقی ، سیستم برق 24 ولت ، تیوبلس ، ترمز دیسک و کاسه
معرفی سایر آثار موزه ها